Al het nieuws rondom belangrijke thema's als geluid, luchtkwaliteit en natuur, bundelen we hier in themadossiers. Mist u informatie of heeft u een suggestie voor een nieuw dossier? Laat het ons weten via de contactpagina.
Het Lage Bergse Bos ondergaat een metamorfose. Een groot deel van het bos is opnieuw ingericht met groen en water. Naast de groene inrichting van het dak van de Rottemerentunnel, krijgt ook de rest van het Lage Bergse Bos een kwaliteitsimpuls. Lees meer over Herinrichting Lage Bergse Bos
Bij de A16 Rotterdam zijn waterberging, waterkwaliteit en waterveiligheid erg belangrijk. Ook moeten we ervoor zorgen dat de constructie van de weg droog blijft en bij regenval de weg goed afwatert. De effecten van de A16 Rotterdam op de grondwaterstand spelen vooral tijdens de bouwfase een rol. Lees meer over Water
Social Return On Investment (SROI) is een van de speerpunten binnen het A16 Rotterdam project. We vinden het namelijk belangrijk om een positieve impact te maken en bij te dragen aan een inclusieve arbeidsmarkt. Lees meer over Social Return on Investment - hoe A16 Rotterdam perspectief biedt op werk
De A16 Rotterdam is ’s werelds eerste energieneutrale snelweg met een tunnel. En dat terwijl een tunnel normaal gesproken als een flinke energieslurper wordt gezien. Lees meer over Eerste energieneutrale tunnel
Het is een megaklus: de aanleg van de nieuwe A16 Rotterdam. Voor de aanleg van de snelweg, de tijdelijke openbare wegen en een tijdelijke bouwweg was 4 miljoen kuub zand nodig. Lees meer over Zandtransporten
Hoewel we met de aanleg van de A16 Rotterdam zorgvuldig te werk gaan, kan het voorkomen dat je te maken krijgt met omzetverlies, waardedaling van je woning of bouwschade. In sommige situaties heb je recht op een tegemoetkoming. Lees meer over Schade en nadeel
Natuur is een belangrijk aandachtspunt tijdens de aanleg van de A16 Rotterdam. Waar natuur verdwijnt, compenseren we dat met nieuwe natuur. Tijdens de bouw proberen we de leefomgeving van planten en dieren zo min mogelijk te verstoren. Bijvoorbeeld door niet te heien tijdens het broedseizoen. Lees meer over Flora en fauna
Rijkswaterstaat doet voorafgaand aan de uitvoering van een project archeologisch onderzoek. Er wordt dan gekeken of er archeologische resten in de grond zitten. Bij de A16 Rotterdam is er onder andere een rivierduin uit ca. 10.000 voor Christus gevonden. Lees meer over Archeologie
Met de komst van de A16 Rotterdam wijzigt de verkeerssituatie aan de noordkant van Rotterdam en bij Lansingerland. Wat verandert er zoal? Lees meer over Verkeer
De effecten van de A16 Rotterdam op de luchtkwaliteit voor de omgeving zijn minimaal. Lees meer over Luchtkwaliteit
Verkeer maakt geluid en kan zorgen voor overlast. Zo ook het verkeer op de A16 Rotterdam. Rijkswaterstaat houdt bij alle rijkswegen daarom in de gaten of het geluid binnen de wettelijk gestelde grenzen blijft. Lees meer over Geluid
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.