De A16 Rotterdam loopt straks door een afwisselend gebied met polders, parken, sportterreinen, de HSL en Randstadrail, woningen en lokale wegen als de N471 en Ankie Verbeek-Ohrlaan. De komst van de A16 Rotterdam wordt aangegrepen om de aangrenzende gebieden op een betere manier met elkaar te verbinden dan nu het geval. De A16 Rotterdam is straks vanuit de omgeving niet direct te zien.
Vanaf de kruising met de spoorlijnen van de HSL en Randstadrail richting de Ankie Verbeek-Ohrlaan wordt de A16 Rotterdam ingepakt met grondwallen van 4.5 m hoog. Ter hoogte van het voormalige BP-tankstation, komt een recreaduct: een fiets- en wandelpad en faunaverbinding. Vanaf de kruising met de HSL en RET richting de N471 krijgt de A16 Rotterdam aan weerszijden geluidschermen.
De A16 Rotterdam wordt ingepakt met grondwallen van 4.5 m hoog
Om te zorgen dat de A16 Rotterdam over de Hogesnelheidslijn en de RandstadRail komt te liggen, realiseren we twee viaducten. Eind 2020 zijn de werkzaamheden voor het viaduct over de RandstadRail gestart.
Voor beide viaducten komt een groene passage te liggen, speciaal ingericht als ecozone. Langs de A16 Rotterdam komt een hoger gelegen grondwal met fietspad, waardoor je de snelweg vanuit het Schiebroeksepark niet ziet liggen.
Zomer 2023 | Aanbrengen eerste deel geluidsschermen
Najaar 2023 | Ingebruikname A16 Rotterdam (als N209) tussen aansluiting A13 en Ankie Verbeek-Ohrlaan
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.