Hoewel er nog op verschillende plekken volop gebouwd wordt aan de A16 Rotterdam, zijn op woensdag 18 januari de eerste bomen geplant op de Verlegde Oude Bovendijk. We vierden deze mijlpaal door samen met bewoners uit de omgeving de bomen te planten. Lees meer over Eerste bomen geplant ter compensatie aanleg A16 Rotterdam
We monteerden de liggers voor het A16 Rotterdam viaduct boven de sporen van de RandstadRail. Dat gebeurde in 4 nachten tussen 01.00 en 05.00 uur, wanneer de metro niet rijdt. Zo beperkten we de hinder voor de ov-reiziger. Lees meer over Monteren liggers viaduct RandstadRail
Tussen de A13 en de Ankie Verbeek-Ohrlaan is het werk aan de A16 Rotterdam inmiddels overal goed zichtbaar. Langs de hele N209 wordt volop gebouwd, maar wat gebeurt en nu precies? We nemen je mee in de wereld van de paalmatrassen, liggers leggen en infiltratievelden in deze foto-update. Lees meer over Werkzaamheden tussen de A13 en de Ankie Verbeek-Ohrlaan
Verkeer op de N209 ter hoogte van de Ankie Verbeek-Ohrlaan rijdt sinds medio juli 2022 onder het eerste deel van het A16 Rotterdam viaduct door. Het stuk weg van 600 meter is ook al een definitief deel van de A16 Rotterdam. Lees meer over Verkeer op eerste asfalt A16 Rotterdam
In het weekend van 4-7 maart 2022 verlegden we de A13 richting Den Haag naar de definitieve locatie onder het gloednieuwe viaduct van de A16 Rotterdam door. Lees meer over A13 verlegd onder A16 Rotterdam viaduct
Vanaf de A13 - met de Rotterdamse sky-line op de achtergrond - kun je een glimp opvangen van de werkzaamheden aan de verbindingsboog (aansluiting Zestienhoven), die straks zorgt voor de aansluiting op de A16 Rotterdam. Lees meer over Verbindingsboog A13/ A16 Rotterdam in de maak
In de avond/nacht van woensdag 9 op donderdag 10 december hesen we de tijdelijke bouwbrug over de Grindweg/Bergweg Zuid in. Lees meer over Inhijsen bouwbrug Grindweg/Bergweg Zuid
De eerste betonnen pijler van de fly-over voor de A16 Rotterdam is gestort. Een 10 uur durende klus die de nodige voorbereidingen en precisie vraagt. De pijlers vormen de fundering van de nieuwe fly-over die de huidige A16 met de nieuwe A16 Rotterdam verbindt. Lees meer over Betonstort pijler fly-over Terbregseplein
Om de nieuwe fly-over over het knooppunt Terbregseplein heen te maken, moet er onder andere op de plek waar de fly-over aan de grond komt een fundering worden gerealiseerd. We noemen dit ook wel het landhoofd. Lees meer over Terbregseplein
Ruim voordat het broedseizoen begon zijn de bomen gekapt en is het terrein vrijgemaakt van de aanwezige asbest. De grond moet worden vrijgemaakt om straks de nieuwe A16 Rotterdam aan te kunnen sluiten op de bestaande A13. Intussen is de grond schoon en leeg opgeleverd door de aannemer. Lees meer over Sloop Schieveensedijk
Het lijkt alsof het hele Lage Bergse Bos wordt gekapt. Aan de ene kant wordt het tracé van de nieuwe A16 Rotterdam bomenvrij gemaakt en aan de andere kant is het noodzakelijk om vanwege de Essentaksterfte groot onderhoud aan het bos te plegen. Gelukkig is het voortbestaan van het bos vastgelegd. Lees meer over Bomenkap Lage Bergse Bos
Wachtend om overgedragen te worden aan de aannemer, staat de boerderij er verlaten bij. De boer heeft intussen enkele honderden meters een nieuw bedrijf neergezet. Alles op het perceel ademt voorbijgegane tijden waarin het boeren bedrijf volop floreerde. Lees meer over Boerderij van Vliet
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.